Dela sidan:

Lars-Johan Strand utsågs till Årets Marknadschef 2012.
 
– Lars-Johan kommer med sin breda och internationella erfarenhet inom detaljhandel och marknadsföring kunna bidra starkt till vårt arbete med att utveckla och integrera vår kundkommunikation och kundservice via våra olika försäljningskanaler, säger Klas Balkow, vd och koncernchef på Clas Ohlson.

Lars-Johan Strand har lång erfarenhet av internationell marknadsföring, affärsutveckling, varumärkesfrågor och specialistbefattningar inom alltifrån H&M till nu senast Stadium.

– Företaget har en tydlig vision att expandera internationellt och att bredda sitt erbjudande till nya kund- och marknadssegment och det ska bli fantastiskt roligt att få vara med på den resan, säger Lars Johan Strand, som tillträder sin nya roll som marknadsdirektör på Clas Ohlson per den 1 januari.

Clas Ohlson grundades som en postorderfirma vid Insjön i Dalarna 1918.

Företaget erbjuder idag försäljning via 178 butiker i fyra länder.

Bolaget har cirka 4 000 anställda.



Dela sidan: