Dela sidan:

Enligt Acne är fördelen för kunderna ”ökad flexibilitet samt en tydligare kreativ styrning”.

– Genom att arbeta med Interactive Directors så blir den digitala processen väldigt lik reklamfilmspocessen där man väljer en regissör och sedan jobbar med teamet runt regissören, säger David Olsson, vd för Acne Production.

Acne har i nuläget nio Interactive Directors i sitt stall.

Fem av dessa är baserade i Europa;

Markus Wård, Ante Stenberg, Gustav Carpner, John Hammarström och Carolina Cwiklinska samt fyra i USA; Eskil Steenberg, Chris Gardner, Jeff Levine och Drasko Vucevic.

– Det här sättet att arbeta kommer skapa större flexibilitet och öppenhet både för våra kunder och för oss internt. Vi blir mycket bredare i vad vi kan erbjuda mot marknaden, säger Charlotta Jönsson, Executive Producer på Acne.

– Genom att lyfta fram våra Interactive Directors mot marknaden har vi möjlighet att visa deras unika kompetenser. Vi har en bred samling människor med olika expertis, så beroende på våra kunders behov kan de också välja en ID därefter, säger David Olsson.


Dela sidan: