Dela sidan:

Niklas Angergård är en av Storåkers-grundarna – han har varit managementkonsult på Arthur D. Little, VP Brand and Marketing på SAS och nu senast marknadsdirektör på Telia.

Klarna är nischat på betalningar på nätet. Där blir han ”Vice President Brand and Marketing”. Han kommer att leda en marknadsavdelning med ca 15 medarbetare över Klarnas samtliga marknader när nu företaget börjar satsa på reklam även mot slutkonsumenter – inte bara B2B.

– Det ska bli fantastiskt roligt att börja på Klarna, i min värld ett av Skandinaviens absolut intressantaste bolag just nu. Jag är efter rekryteringsprocessen väldigt imponerad av både produkten och de människor jag träffat på Klarna och hoppas att jag kan bidra till byggandet av ett globalt varumärke i världsklass, säger Niklas Angergård i ett pressmeddelande.

– Vi hoppas Niklas genom sin erfarenhet från att ha grundat och drivit en av Nordens mest framgångsrika reklambyråer samt lett förändringsarbeten för globala varumärken ska bidra till fortsatta framgångar för Klarna, säger Mathias Hedlund, COO på Klarna.



Dela sidan: