Dela sidan:

PUB skapade i veckan en hel del uppståndelse på Drottninggatan i samband med lanseringen av Habitatbutiken.

Profileringen av PUB som inredningsdestinationen i centrala Stockholm drog blickarna till sig då samtliga skyltfönster mot Drottninggatan inreddes som ett hem med möbler från varuhuset komplett med inneboende livs levande människor.

Utanför fönstren flockades förbipasserande för att få en titt. Varje dag från morgon till kväll huserade bland annat en familj med två barn i de sammanlänkade skyltfönstren som bildar ett hem, vilket skapade köer av åskådare.

– Det handlar om att trivas, säger Cecilia Dufils, kreatör på Acne. Att älska att vara hemma. Vi ville visa upp PUBs breda och inspirerande sortiment men också addera livet till möblerna. Ett hem är just ett hem först när någon lever i det.

Acnes senaste samarbete med varuhuset innefattar också en total tapetsering av tunnelbanestationen Hötorget i närheten av PUB, där resande välkomnas med mattor, färgglada tapeter med mönster av möbler samt meddelanden som "längtar du redan hem?" och "Ett hus för hela ditt hem".

– Vi har under det senaste året valt att kommunicera framför allt i PUBs närområde och digitalt och det har gett strålande resultat, säger Elin Bäckman, projektledare på Acne. PUB är unikt och ett skräddarsytt sätt att kommunicera är rätt väg att gå.

Kampanjen pågår i ytterligare två veckor.

Arbetsgrupp:
Cecilia Dufils art director,
Markus Bjurman copy,
Frida Ström copy,
Nayeli Kremb designer,
Oliver Juan Svensson originalare,
Elin Bäckman projektledare,
Petra Käll produktionsledare,
Erik Bergqvist creative director.

Beställare: Marianne Perslow / Atrium Ljungberg

Byrå: ACNE

Advertising Installation: Dekoform



Dela sidan: