Dela sidan:

– Acne Studios bygger på en passion för att göra fantastiska produkter och befinner sig i en spännande fas, säger Jesper Kling. I fjol öppnades egna butiker i New York och Tokyo, och inom kort slår vi upp portarna i Osaka och LA. Mitt jobb blir att se till att berättelsen om Acne Studios fortsätter att nå de som berörs på både befintliga och nya marknader. Självklart är det ett drömjobb. Och när jag träffade Acne Studios styrelseordförande Michael Schiller märkte vi att vi hade samma syn på hur vi ville jobba.

Jesper Kling lämnade Jung Relations för ett år sedan. Ett företag som han var med och grundade och var delägare i.

– Jag hade i princip jobbat med Jung sedan jag slutade skolan för tio år sedan och kände att det var dags för mig att hitta ett nytt sammanhang att utvecklas i. Det låg ingen konflikt bakom det beslutet.

Men innan dess tog han en rejäl semester och reste runt i sydostasien, Nya Zeeland och Australien.

– Sedan frilansade jag lite innan jag fick erbjudandet om att bli Head of PR här på Acne Studios, säger han.

Vad han har för planer för Acne Studios vill han inte berätta än.

– Jag började i måndags och håller just på att sätta mig in företaget, säger Jesper Kling.



Dela sidan: