"Byråerna i Sverige låter sig inte definieras utan experimenterar fritt med idéer och tekniker på ett sätt vi inte ser på andra ställen i världen. Därför är Sverige det perfekta värdlandet för Tomorrow Awards 2013”, säger Ignacio Oreamuno, Executive Director på Art Directors Club.

Tomorrow Awards går av stapeln för tredje gången. 
Tävlingen har tidigare skett i Sao Paolo och Montreal, men nu är det alltså dags för Stockholm.

Great Works med bolagets CD Ted Persson i spetsen och A Loud Minority har bidragit till att tävlingen hamnar i Sverige:
– Ignacio var runt och träffade massa reklamfolk i världen, däribland oss. Och på den vägen är det, säger Ted Persson.

Tomorrow Awards ligger idag under anrika Art Directors Club:
– Man behövde en ny chef och då plockade man in Ignacio och han integrerade Tomorrow Awards med Art Directors Club, säger Ted Persson.

Google Glass och Volontaires projekt Curators of Sweden är exempel på Tomorrow Awads-vinnare under förra året:
– Jag tycker att Tomorrow Awards är en av de mer intressanta reklamtävlingarna i världen eftersom den är gränsöverskridande och verkligen belönar de allra bästa jobben, säger Ted Persson.

Tomorrow Awards jury kallas Monster-jury och består bland annat av Fernando Romano, som är Nakeds chefskreatör, Spotifys marknadsdirektör Sophia Bendz och Twitters vice vd för bolaget globala strategier Joel Lunenfeld.

– Det känns coolt att Ignacio väljer just Sverige under sin Eriksgata i världen. Han har sagt att han är imponerad över hur branschöverskridande man är här med massa olika kreativa klickar, säger Ted Persson.

Läs mer om tävlingen här.