Dela sidan:

Länsförsäkringars tidigare reklamkoncept som gick i tv senast för tre år sedan hade Felix Herngren som huvudperson. Då använde man sig av humor som grepp för att lyfta fram erbjudandet.

Nu har man valt en annan väg där man med en dokumentär ton skildrar verkliga människor i deras vardag, med "känsla och värme", som man uttrycker det. Filmen bygger på en resa genom Sverige där vanliga människor berättar om dramatiska händelser från verkligheten, som följts av en skadereglering.

Reklambyrån TBWA ligger bakom konceptet. Filmen är producerad av Camp David och regisserad av Gustav Johansson. Annonskampanjen är fotograferad av Petrus Olsson. Mediebyrå är Carat.

Filmen, som kommer att visas i både nationella och lokala TV-kanaler.

Varför väljer ni att gå i tv igen?
– Det krävs en viss frekvens i köpt media för att möjliggöra önskad effekt. Vi vill nå ut och nå in med vårt budskap brett över hela landet, därför behöver vi i första hand använda oss av så kallade breda medier som kan bidra till räckvidd över hela landet. Vi behöver också medier som kan förmedla budskapet och bära stora kreativa format för önskat genomslag. Tv är tillsammans med utomhus vårt huvudmedium som ska säkerställa att vi når ut brett, säger Mattias af Geijerstam, informationschef på Länsförsäkringar.

Ångrar ni uppehållet?

– Nej vi ångrar inte uppehållet. Var tid har sina behov.


Arbetsgrupp:
Fanny Wallér, Kommunikationsdirektör Länsföräkringar AB
Pär Hjärtström, Brand Manager Länsförsäkringar AB
Veronica Fredriksson, Projektledare Länsförsäkringar AB
Niklas Sverin, Projektledare Länsförsäkringar AB
Robert Schelin, Kundansvarig projektledare TBWA
Carl Dalin, Art Director TBWA
Johannes Ivarsson, Copywriter TBWA
Annika Molnár, Produktionsledare TBWA
Håkan Engler, Planner TBWA
Stefan Gallon, Formgivare TBWA
Mediebyrå: Carat.



Dela sidan: