Dela sidan:

Kaj Beckman är en fiktiv person som under sommaren byggts upp av fackförbundet Vision och Acne Advertising.

Kampanjen, som riktar sig till universitetsstudenter runt om i landet, uppmärksammar att det inte är tur som bygger en framgångsrik karriär. Goda kontakter däremot, kan vara ovärderliga.

– Ingenting är så viktigt som kontakter när man söker och byter jobb, säger Cecilia Hagängen, varumärkesansvarig på Vision. Vi på Vision har ett helt unikt nätverk i form av våra medlemmar och knyter nu ihop den säcken genom att lansera en ny tjänst som vi kallar Mentornätverket. För studenter blir det ett enkelt sätt att få värdefulla kontakter i arbetslivet.

Kaj Beckman har provocerat många under sommaren genom att kontinuerligt göra inlägg på Facebook kring hur snabbt och lätt han gjort karriär och halkat på bananskal efter bananskal. Dessutom har han hunnit med både musikfestivaler, Almedalen, och en rejäl semester.

Men i förgår avslöjades på facebook och YouTube att Kaj Beckman inte finns. Nu har kampanjen gått in i nästa fas där man Vision kommer in som avsändare och intensifierar närvaron på universiteten genom rekryteringsevent, affischer och taktiskt enheter.

Arbetsgrupp
Projektledare: Elin Bäckman
Produktionsledare: Petra Käll
Creative Director: Erik Bergqvist
Art Director: Cecilia Dufils
Copywriter: Markus Bjurman
Originalare: Henrik Åkerberg
Beställare: Cecilia Hagängen, Vision
Reklambyrå: Acne Advertising
Mediebyrå: AdOn
Viral spridning: BeOn
Produktionsbolag: Thelma & Louise










Dela sidan: