Dela sidan:

– Metro Mode fortsätter att knyta till sig populära bloggare i rätt målgrupp. Vi siktar på en fortsatt stark tillväxt och ambitionen är att bli den klart största och bästa modeplattformen i Sverige för storstadspubliken, säger Linus Paulsson, chefredaktör för Metro i en kommentar.

24-årige Malin Richardsson ska skriva om mat, mode och resor i världen. Hon drar igång idag, onsdag.

22-årige Martin Hansson ska erbjuda något för alla modeintresserade män – gamla som unga och billigt som dyrt. Han började i augusti.

18-åriga Flora Wiström ska bjuda på vintagemode och Stockholmstips och börjar den 1 oktober.

– Målgruppen uppskattar bredden på våra bloggare och med dessa tre tillskott möter vi behoven från både läsare och annonsörer, säger Katharina Kuylenstierna, försäljningschef på Metro Mode i en kommentar.

MetroMode.se är en community med lokala och globala modenyheter från såväl modeskribenter som bloggare.

Sajten är sammankopplad med magasinet Metro Mode, vilket kördes igång i februari och ges ut fyra gånger per år.

Metro grundades 1995 och har idag 1,3 miljoner läsare.



Dela sidan: