Dela sidan:

Björn Ranelid må vara en bästsäljande författare, men han är inte för god för att hålla på med reklam. Han har genom åren bland annat gjort reklam för  Carlshamns Mejeri, Ikea, Arla, MQ och Clas Ohlson och nu är det alltså Coops tur.

– Coop ligger mig nära om hjärtat, säger han. Jag har haft rätt stor frihet och kunnat fabulera lite och flytta mig "Ranelidskt" mellan raderna. Jag har haft jätteroligt, säger Björn Ranelid i ett pressmeddelande.

I den nya reklamen deklamerar han ut klassikern Vår kokbok, som nyligen kommit ut i nyutgåva. Det är dne 26 utgåvan sedan 1951.

– Vi är mycket glada över vårt samarbete, säger Bodil Jönsson-Lindgren, marknadsdirektör på Coop i pressmeddelandet.

– Björns insats ger en extra glans till vår reklam och jag gillar att han bjuder så mycket på sig själv. Det är möjligt att vi framöver kommer att se fler kända ansikten i våra filmer. 
 



Dela sidan: