Dela sidan:

Hans Moberg har också skapat extra uppmärksamhet för Roi genom foton utöver det vanliga kring ett Sigtuna-objekt.

– Jag jobbade på Widerlöv & Company då vi sålde en lägenhet i Vasastan för 1 krona som gick upp till 3,7 miljoner kronor. Så jag har erfarenhet av att arbeta med pr-frågor i mäklarbranschen, säger Hans Moberg.

Han berättar att allt började med att han skulle sälja ett objekt i Sigtuna.
Han tyckte, som boende i Uppsala, att Sigtuna känns lite diffust som område.

– Det finns rika människor, men så mycket mer känner man kanske inte till. Vi ville framhäva det mer än vad man tidigare har gjort. Det ser ju ut som Gardasjön där, säger Hans Moberg.

Roi arbetar nära fotografer och inredare för att sälja bostäderna till maximalt pris. Objektet i sig var ganska vanligt.

En villa på 216 kvadratmeter som går för 5,5 miljoner kronor.

Bilderna fick dock Hemnet att gå i taket och annonsen har plockats bort.
– Hemnet tyckte att bilderna är för livsstilsinriktade. Jag fattar inte varför. Vi påminner ju om Fantastic Frank, men Hemnet ville att vi skulle återkomma med något mer normalt, säger Hans Moberg.

Det var också i samband med Sigtuna-försäljningen som han kom på franchiseidén. Diskussionen har pågått ett halvår, men franchisekonceptet blev verklighet i dagarna.

– Vi tyckte att vi såg en lucka i mäklarbranschen där det ofta handlar om att man måste genomföra stora kampanjer om man ska öppna eget ofta med tv-reklam och liknande. Vi erbjuder ett light-koncept, säger Hans Moberg.

Enkelt förklarat går det ut på ett bland annat erbjuda en cd-skiva med vilken inredning man har gjort, webbplattformen och lite annat smått och gott.

– Det går att skapa en mäklarfirma med en snygg kostym och en effektiv webb, säger Hans Moberg.

Roi har redan tecknat avtal för Vasastan och Åre, men fler franchisetagare är på ingång.



Dela sidan: