Dela sidan:

Jung Relations, som nyligen kom tvåa i "pr-VM”, det vill säga rankades på andra plats i The Holmes Report, värvar branschprofilen Helena Westin.

Hon har varit vd för Paradiset DDB, marknadsdirektör för mobiloperatören 3, affärsutvecklings- och varumärkesansvarig på Aftonbladet och reklamchef på Tre Kronor, samt den senaste tiden rådgivare inom kommunikations- och ledarskapsfrågor, i egen regi.

– Medie- och kommunikationsbranschen befinner sig i ett väldigt spännande skede där gamla sanningar ifrågasätts och utmanas av aktörer som snarare än kommunikation, utvecklar tjänster och lösningar som bidrar till affärsnytta och som i sin tur skapar möjligheten till en ökad dialog. Jung är precis den typen av byrå som har förmågan att utmana de traditionella byråerna och dessutom göra det med en lekfullhet som jag älskar, säger Helena Westin i en kommentar.

Helena Westins ska utveckla Jungs erbjudande och byrån internt. Vd:n Claes Bodén får därmed mer tid åt kundprojekt och rollen som kreativt ansvarig.

– Helena är en av de klokaste människor jag känner och har en kunskap och erfarenhet som kompletterar vårt erbjudande perfekt. Och liksom alla vi andra på Jung är hon nyfiken på pågående samtalsämnen i samhället där våra uppdragsgivare kan bidra till med stor trovärdighet, säger Claes Bodén.

Jung har sedan starten 2003 vuxit med i snitt 32 procent årligen. 2012 hade Jung en byråintäkt på 46,5 miljoner kronor fördelat på 43 anställda.



Dela sidan: