Dela sidan:

100-wattaren blev ett segertåg för Forsman & Bodenfors. 450-watt totalt är dubbelt så många som den näst mest prisade byrån RBK. Kampanjen "Launch of the new Volvo FX" tog hem högsta valören i producentkategorin samt en 75-wattare i kategorin "internationellt". Det blev också en 100-wattare i prestigekategorin "långsiktigt" för IQ:s eftertankefilmer mellan 2007-2012 . 

På annonsörssidan blev Civil Rights Defenders och Unicef mest framgångsrika. För den ideella organisationen kom alla 225 watt för arbetet med "The Natalia Project" i samarbete med byrån RBK. Här blev det också vinst i kategorin "ideellt". Unicef vann en 50-wattare i "långsiktigt" för sina julkampanjer, resten av priserna kan dediceras "Sweat for Water" i samarbete med Deportivo.

Topplista 100-wattaren 2013

Byråer
1) Forsman & Bodenfors 450 watt

2) RBK 225 watt

3) Deportivo 175 watt

4) Garbergs 100 watt
    The Fan Club 100 watt 

6) Hay Stack 75 watt
    Åkestam Holst 75 watt

8) Rodolfo 50 watt
    MRM Stockholm/McCann Stockholm 50 watt
    M&C Saatchi 50 watt

Annonsörer
1) Civil Rights Defenders 225 watt
    Unicef 225 watt

3) Gothia Cup 175 watt
    Volvo Lastvagnar 175 watt

5) NetOnNet 100 watt
    Malmö järnhandel 100 watt
   
7) Volvo Cars 75 watt
    Fruktleveransen 75 watt

9) Comviq 50 watt
    NTI Gymnasiet 50 watt
    SEB 50 watt
    West Pride 50 watt
    Folksam 50 watt

 



Dela sidan: