Dela sidan:

Sara Öhrvall har under sin tid som chef för Research & Development tagit fram digitala läsplattan Mag +, Filmnet, "I am Zlatan"-appen i samband med Zlatans boksläpp och nylanserade Mondo. Under två år byggde hon upp en filial i San Francisco men har på senare år haft basen i Stockholm.

Nu lämnar hon Bonnier AB, i samma veva som Jonas Bonnier, som var den som rekryterade henne för sex år sedan.

Sara Öhrvall menar att det är ett bra läge för att gå vidare och reflektera över vad hon ska göra.

– Det har varit en fantastisk tid på Bonnier och jag var verkligen trivts här, säger Sara Öhrvall.

Har du informerats om vem som blir ny Bonnier-vd?
– Nej, det har jag inte. Det är ingen som vet vem det blir.

Du hade en gång en teori om hur DN skulle bli större än Google, kommentar?
– Ha ha, det minns jag knappt, men det jag menade var nog att mediebolag överlag har dåligt självförtroende. De är fantastiska på att berätta stories som berör publiken, något som saknas hos it-drivna bolag, som exempelvis Google.

Vad vill du göra härnäst?
– Jag har massor av olika idéer som jag längtar efter att få utvärdera och förhoppningsvis sätta till verket, men i nuläget vill jag fokusera på att göra ett bra avslut på Bonnier.

Sara Öhrvall gick internationella ekonomi på Handelshögskolan och började som 23-åring på Toyotas internationella marknadsavdelning i Tokyo med Europastrategier. Sedan jobbade hon i USA, Holland och Singapore, bland annat som utvecklingsansvarig för Volvos nischbilar. Hon har även varit vd och delägare i varumärkesbyrån Differ, och vd och grundare av innovationsbyrån Ninety Concept Development.



Dela sidan: