Dela sidan:

Expressen har redovisat positivt resultat varje år sedan 2003.

Förra året tillhör inget undantag, men Expressens vd Bengt Ottosson ser ett tydligt trendbrott i det att digitala medier har levererat ett bra resultat under tre månader på raken.

Expressen Digitala Medier har ökat sina intäkter med 70 procent hittills i år – i höst är ökningen 100 procent och 150 procent under den senaste månaden.

– Expressen har aldrig haft en så stark intäktsutveckling digitalt som nu. Totalt sett så ökar faktiskt Expressens annonsintäkter för både digitalt och print med 20 procent under oktober, säger Bengt Ottosson i en kommentar.

Expressen Digitala Medier har skapat ny affärsutvecklingsorganisation under året med tre affärschefer Dilem Güner (desktop), Linnea Hagströmer (tv) och Johan Hedenbro (mobil) samt Aftonbladets tidigare it-chef Peter Frey.

Expressen har också utvecklat Apple-baserade tidningsappar och är på gång med motsvarande appar till Android- och Windows Media-telefoner.

Man har även inlett ett samarbete med mediebolaget NTM om lokal försäljning av annonser.

– Nu börjar vi på allvar se resultatet av att vi vinner marknadsandelar också på kvällstidningsmarknaden trafikmässigt, säger Bengt Ottosson i en kommentar.

Han berättar också att Expressen snart ska lansera ytterligare en produkt.


Dela sidan: