Dela sidan:

Youtube säljer numera reklamplats genom konceptet TrueViews. Det innebär att tittarna själva får välja vilka reklamfilmer de vill se och inte se. Annonsörerna betalar bara för de visningar där tittarna har valt att se innehållet.

I topp ligger, kanske inte helt oväntat, ICA:s populära reklamfilmskoncept som har pågått i mer än tio år.
– Det är Roligt att ICA toppar den första listan. ICA är ju en av Sveriges största TV-annonsörer så det känns extra kul att de nu börjat använda TrueView-formatet på Youtube, säger Peter Nordlöv, head of creative på Youtube Sverige, i en kommentar.

På andra plats ligger en annan reklamfilm som reklambyrån King ligger bakom – Malaco (King gör även ICA:s filmer). Trean kommer KLM:s film med Disney-tema.
– Spännande att se hur både Malaco och KLM berättar riktiga stories och utnyttjar möjligheten till att visa reklamfilmer som är betydligt längre än de vanliga 30-sekunders spottarna, säger Peter Nordlöv.

Topp 5 Sverige:  



Dela sidan: