Dela sidan:

”Aldrig har Expressen haft så stor publik digitalt som förra veckan. Vi fortsätter att vinna marknadsandelar trafikmässigt och vi har ökat reklamförsäljningen till rekordnivåer, men det långsiktigt viktiga för den digitala satsningen är förstås att läsare och tittare fortsätter att välja just Expressen”

Så sammanfattar Expressen den gångna veckan för kvällstidningens mobilsajt.

Sajten hade 1 641 158 unika besökare, vilket var rekord och en 45-procentig ökning i förhållande till det förra rekordet, som kom när Sverige fixade 4-4 borta mot Tyskland i VM-kvalet i fotboll.

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson menar att en rad händelser har bidragit till det nya rekordet.
– Katastrofen på Filippinerna, tunnelkraschen och tågolyckan i Stockholm samt Sveriges VM-kval i fotboll mot Portugal lockade många.

Det var stort intresse för ett tidigare tv-inslag om Jimmie Åkesson, men det hade blivit rekord för mobilsajten också utan BBC-klippet, säger Thomas Mattsson i en kommentar.



Dela sidan: