Dela sidan:

– Vi är mycket glada över samarbetet med Sanna Nielsen och att vi exklusivt kan erbjuda hennes nya julskiva i våra butiker. Och det känns naturligtvis extra bra att fem kronor per såld skiva går till biståndsorganisationen We Effect, säger Bodil Jönsson-Lindgren marknadsdirektör på Coop i ett pressmeddelande.

I fjol gav Coop ut en julskiva med Mauro Scocco, och året innan var det Malena Ernman som stod för jultonerna.

– Att medverka i Coops reklamfilm känns helt rätt i och med vårt samarbete kring julskivan. Det var också väldigt kul att få ta ut svängarna och spela så många olika versioner av mig själv, kommenterar Sanna Nielsen.

FAKTA
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Produktionsbolag: FLX
Uppdragsgivare: Kristin Spjuth Arnell och Bodil Jönsson-Lindgren, Coop
Arbetsgrupp: Jakob Ström och Kalle Breitholtz regi, Johan Eghammer och Johanna Hofman-Bang ad, Ulrika Karlberg och Johan Holmström copy, Anders Härneman projektledare, Patrik Danroth produktionsledare, Eva Båge och Therese Engberg producent
Övriga: Axel Söderlund formgivare, Åsa Hammar byråproducent, Jonas Alarik D.O.P.
Postproduktion: Ossianka New Post Production
Mediebyrå: OMD 



Dela sidan: