Dela sidan:

I de nya reklamfilmerna får vi se en pappa som samlar inspelade hockeymatcher till sina barn, och en kvinna som målar tavlor för att sprida värme. Det underliggande budskapet är att dessa gåvor inte kommer att efterfrågas.
– Den goda tanken räcker långt, men inte alltid hela vägen. Speciellt när det kommer till presenter – som man enligt alla sociala regler inte får slänga. Men det gör vi ändå, med dåligt samvete som följd. Därför ville vi vända på det och berätta att fjärrvärme faktiskt gör det till någonting bra, säger Frida Siversen Ljung, kreatör på TBWA i ett pressmeddelande.

Kampanjen är en del i svensk Fjärrvärmes opinionsbildande strategi, där de förklarar nyttan med sina tjänster.
– Oavsett vad man tycker om ett föremål som inte går att återvinna på något annat sätt, och vare sig det är uttjänt eller inte, så kommer det till nytta tack vare fjärrvärmen. Det dramatiserar vi i kampanjen på olika sätt, i olika mediekanaler. Som här i våra nya filmer, kommenterar Annette Sjöström, projektledare på Svensk Fjärrvärme.

Arbetsgrupp:
Sanna Lengholm, Art director.
Frida Siversen Ljung, Copywriter.
Håkan Engler, planner.
Ulrika Sörensen, Produktionsledare.
Charlotte Habing, Formgivare.
Tobias Bergenwall, Projektledare.
Robert Schelin, Kundansvarig projektledare
Kalle Widgren, Creative Director.
Mediebyrå: Starcom
Produktionsbolag: CallBoy
Max Vitali, regissör
Nils Ljunggren, producent
Sofia Björkman, produktionsledare



Dela sidan: