Dela sidan:

Han bygger statistiken på MMS siffror från början av året fram tills igår.

Dan Panas hävdar också att Discovery Channel och TLC har ökat med 18 procent respektive 49 procent under samma period.

Kanal 11 hamnade i mediehusets ägo från den 1 juni.

Här uppger Dan Panas att tittartidsandelen före övertagandet på 1,2 procent ökade till 1,5 procent. Det vill säga en ökning med 24 procent.

Bizkit talade om att det har varit kämpigt för Filip & Fredrik i höst?
– Det är väl lite väl enögt att titta på ett eller två program för ett enskilt mediehus. I så fall får man också komma ihåg att det har gått jättebra för till exempel Partaj och Arga Snickaren, säger Dan Panas.

Han uppger att han visserligen har full respekt för Bizkits analys och sticker inte under stol med att Kanal 5 har minskat sitt tittande under nätter och dagtid. Men den sammanlagda effekten är ju ändå att kanalen backar.

Här har siffrorna gått från en tittartidsandel på 11,0 procent förra året, medan motsvarande siffror är 10,6 procent i år.

– Det är klart att det har funnits glädjeämnen och också saker vi får vässa, men det viktiga är ändå att vi ökar inom primetime, säger Dan Panas.

Filip & Fredrik har ändå varit intimt förknippade med Kanal 5:s framgångar. Nu vill du inte ens prata om deras tapp?
– Det är orättvist att låta enskilda personer stå som förklaring till vad som sker hos ett helt mediehus även om det är två fantastiskt talangfulla och kreativa personer, säger Dan Panas.

Ni satsade hårt på att rekrytera Carina Berg till kanalen, men Carina Bergs bärbara talkshow går också trögt?
– Det finns som sagt alltid saker vi behöver vässa, men då måste man också komma ihåg våra framgångsrika program Arga Snickaren, Partaj och Café Bärs, säger Dan Panas.

Fredrik Wikingsson vill inte närmare kommentera den negativa utvecklingen för program som Nugammalt.
– Jag har inga tankar om det. Vi gör bara så roliga program vi kan, säger han.



Dela sidan: