Dela sidan:

– När F&B Factory fick en så pass galet härlig idé som denna kunde vi inte låta bli att göra verklighet av den trots kort om tid inför LIGHTS, säger Lotta Onajin, marknadschef på Comviq i en kommentar.

Inomhusfestivalen LIGHTS sker på Tele2 Arena i helgen.
Comqviq är huvudsponsor och presenterar en app som gör besökarna möjlighet att påverka ljuset i publikhavet med ett enda knapptryck.
F&B ligger bakom appen.

Rent praktiskt tar appen över displayen på användarnas mobiler och skärmen blinkar när besökarna rör sig i takt till musiken.

Comqviq sprider också en film med hur appen fungerar där en medarbetare från F&B Factory står för presentationen i stället för att bolaget skickar ut en klassisk reklamfilm.

– Vi älskade Jens video och tänkte att då gör nog alla som ska till LIGHTS det med. Därför är det just pitchvideon vi väljer att sprida i digitala kanaler, i stället för att göra någon polerad reklamfilm, säger Lotta Onajin i en kommentar.

Comqviq räknar med att 15 000 personer besöker Lights.

Stureplansgruppen Live är arrangör och ligger även bakom den elektroniska musikfestivalen Summerburst.



Dela sidan: