Dela sidan:

Annonsörer som kom sent in i processen fick dock betala upp till 4,5 miljoner dollar för 30 sekunder, enligt Adweek.

Fox försäljningsboss, Neil Mulcahy, uppger att det fortfarande finns mycket möjligheter kvar för marknadsförare att köpa reklam i samband med för- och eftersnacket samt via nätverkets digitala sändningar.

Finaldagen inleds också med särskild öppningsceremoni i New York som går på Fox Sports 1.

Storköpare till Super Bowl-finalen är som vanligt bolag som Pepsi, Doritos och Mars.

Neil Mulcahy uppger också att bilindustrin blir lika väl representerad i år som under tidigare finaler.

General Motors, GM, ska bland annat använda Super Bowl för att visa upp Chevrolet-modeller. Man återupptar även sitt sponsorskap där man utser den mest värdefulle spelaren, MVP, vilket slutar med att vinnaren får en ny bil.

Utvalda biltillverkare ska även köra 120- och 90-sekundersfilmer.
– Jag tror att bilindustrin har det hela uträknat. De kan mäta den omedelbara effekten på sina försäljningssiffror…och avkastningen på investerat kapital är tre gånger mer än vad man betalar, säger Neil Mulcahy till Adweek.

Förra årets final mellan Baltimore Ravens och San Francisco 49ers hade 108,7 miljoner tittare och ett genomsnittligt reklampris hos CBS på 3,8 miljoner dollar för 30 sekunder, enligt Adweek.

Nästa final sker den 2 febuari 20214.



Dela sidan: