Dela sidan:

Scott Trattner ska leda Facebooks växande kreativa team, som idag består av 15-20 personer, enligt Adage.

Han kommer från TBWA-byrån Media Arts Lab som i praktiken sattes upp för att kunna fokusera på Apples marknadsföring.

Scott Trattner har arbetat med it-jättens reklam i nära tio år och har marknadsfört alltifrån iPad och iPhone till iTunes och iCloud.

– Facebook har ett unikt varumärke som inspirerar hundratals miljoner människor när dessa kopplas samman varje dag, säger Scott Trattner i ett officiellt uttalande.

Adage menar att Media Arts Lab innebar förkroppsligandet mellan TBWA:s globale chef Sid Lee Clow och den numera bortgångne Apple-grundaren Steve Jobs.

Media Arts Lab fungerade som en förlängd marknadsföringsarm, åt Apple.

Adage menar också att rekryteringen är ett tecken på att Facebook fortsätter att investera stort i sin egen marknadsföring och sitt kreativa arbete.

Facebook har också utsett sin första marknadsdirektör i form av Gary Briggs från Google-ägda Motorola, enligt Adage.

– Scott blir ett bra tillskott till vårt team på Facebook. Hans tidigare jobb visade upp den typ av uppfinningsrikedom och vilja att förflytta kreativa gränser som kommer att bli enormt värdefullt för oss, säger han i en kommentar.

Scott Trattner ska arbeta sida vid sida med Levis förra globala marknadschef Rebecka van Dyck.

Duon ska rapportera till Gary Briggs, enligt Adage.



Dela sidan: