Lite Attention startades av Hilanders-avhopparna Malin Wikerberg, Lina Andersson och Linda Renulf i mars 2012. Byrån har numera sex heltidsanställda. Under första året omsatte Lite Attention 2,6 miljoner kronor – största uppdraget just nu är Viktväktarnas tv-kampanj.

Nu slukas Lite Attention av Garbergs och döps om till Garbergs Malmö.

I samband med sammanslagningen går prisbelönte ad:n Malin von Werder, partner på Garbergs Reklambyrå, in som delägare i Malmökontoret där hon får en nyckelroll. De andra delägarna är Linda Renulf, Malin Wikerberg och Lina Andersson.

– Det här är ett samgående som är bra för båda parter. Vi har tittat på det här ganska länge och det är en mycket spännande och intressant satsning, säger Malin von Werder, som flyttat från Stockholm till Malmö med familjen, till Resumé.

– Vi får muskler i ryggen med en helt annan organisation. Sedan kommer vi inte att ändra så mycket på vårt koncept, Garbergs vill att vi ska fortsätta med vår entreprenörssanda, säger Malin Wikerberg till Sydsvenskan.

Garbergs Reklambyrå omsatte 93,6 miljoner kronor 2012 med 40 anställda.