Dela sidan:

Magasinet Aftonbladet Bil lades ner i slutet av 2013 på grund av den vikande annonsmarknaden.

Men nu ska tidningen återuppstå – tack vare ett avtal med Bonnier-ägda Teknikens Värld som fått i uppdrag att producera print.

– Vi har tillsammans hittat en lösning som gör att Aftonbladet Bil nu kan produceras med lägre krav på annonsintäkter och vi vänder en hotande förlustaffär till vinst. Det är glädjande eftersom upplageutvecklingen visat att det finns ett stort läsarintresse för Aftonbladet Bil, säger Aftonbladets featurechef Anna Kult i ett pressmeddelande.

Aftonbladet Bil kommer ut med sju utgåvor med start den 6 mars. Materialet publiceras även online som en del av Aftonbladets betaltjänst Plus.

Avtalet med Teknikens Värld löper under 2014 och följs av en utvärdering innan beslut tas om en fortsättning.

– Som Sveriges största oberoende biltidning tycker vi att det ska bli väldigt spännande att samarbeta med Aftonbladet. Dessutom har Aftonbladet historiskt haft en extremt hög integritet när det gäller biljournalistik, säger Daniel Frodin, chefredaktör Teknikens Värld.



Dela sidan: