Dela sidan:

— Reco.se är moget för nästa steg, säger Tobias Basilius, grundare och vd för reco.se. Tillsammans med Bonnier Dagstidningar får vi kraft att lyfta vårt erbjudande till en mycket större publik än tidigare. Rekommendationer på webben är idag avgörande för de allra flesta stora och små företag och vi har en plattform som kompletterar och stärker Bonniers befintliga erbjudande i digitala kanaler.

På svenska reco.se finns 1,4 miljoner svenska företag representerade och sajten har 73 000 verifierade rekommendationer. Det senaste året har reco.se dubblad antalet partners från 500 till över 1000 betalande företag och lyckats dubblerat omsättningen fyra år i rad.

Under 2013 omsatte reco.se 7,1 miljoner kronor och ser en fortsatt stark tillväxt under 2014. Bonnier Dagstidningar går nu in i bolaget med en betydande minoritetspost.

— Nästa steg blir för oss att öppna nya säljkontor och anställa fler dedikerade medarbetare, säger Tobias Basilius. Därtill ska vi se till att marknadsföra oss skickligt tillsammans med Bonnier. Vi ska göra det ännu enklare för konsumenter att konsumera tjänster från företag med goda rekommendationer, oavsett om det handlar om att hitta rätt hantverkare, välja en passande restaurang eller hitta en trygg och prisvärd tandläkare.



Dela sidan: