Dela sidan:

Liseberg gjorde under det årslånga samarbetet med Forsman & Bodenfors gjort tre stora nationella kampanjer – Glada barn-garantin, Kaninlandet och julkampanjen.

– Det var som ett äktenskap – vi gick in i det med liv och lust, men det stämde inte riktigt för oss, sa Kent Kierdorf till Resumé, i mitten av december.

Han har nu lämnat marknadschefsrollen för att bli Lisebergs försäljningschef.

Lisebergs nygamla reklambyrå är Shout. Parterna hade ett samarbete för några år sedan.

– Vi uppskattade Shouts snabba, flexibla arbetssätt och den höga idénivån, säger Andreas Andersen, vd och tillförordnad marknadschef på Liseberg, i ett pressmeddelande.

Samarbetet med Shout startar omedelbart och en del av uppdraget består i att marknadsföra den nya berg- och dalbanan "Helix".

Arbetsgrupp Shout
Strategisk projektledare: Melina Aristiadou
Operativ projektledare: Therese Berglund
Art Director: Calle Österberg
Art Director/Formgivare: Martin Hummel-Gradén
Copywriter: Pontus Caresten
Final Art: Johanna Levin



Dela sidan: