Dela sidan:

Sodastream har Scarlett Johansson, Bud Light har Arnold Schwarzenegger och Don Cheadle, H&M kör med David Beckham, Wonderful Pistachios har fått Stephen Colbert och Ben Kingsley, Mark Strong och Tom Hiddleston agerar bad guys för Jaguar.

Kändisarnas ansikten duggar tätt i Super Bowl-reklamen och de har också en särskild förmåga att få reklamspottarna att leva länge. 

Tittar vi på Pepsis tio mest sedda klipp på YouTube innehåller åtta av dem en kändis eller en idrottsstjärna. Fritidsresors reklamfilm med Rod Stewart har seglat upp till en andraplats bland Fritidsresors olika filmer på YouTube (125 737 visningar efter ca en månad vilket kan jämföras med Mads Mikkelsens film från 2011/2012 som har 31 043 visningar.

När det gäller H&M ser det likadant ut, i nio av tio toppfilmer på YouTube är det kändisar som medverkar, David Beckham, Beyoncé, Anna Dello Russo, Gisele Bündchen och Lana Del Rey. Deras mest populära film är regisserad av Guy Ritchie med David Beckham i huvudrollen (10 320 066 visningar). Deras tvåa är en film med Beyoncé (2 274 239 visningar). 

Så nu får vi se vad Scarlet och grabbarna kan göra för sina respektive varumärken efter Super Bowl. 



Dela sidan: