Dela sidan:

Zlatan-kampanjen går enligt plan för Volvo och reklambyrån Forsman & Bodenfors. Intresset har varit enormt och folk har även vallfärdat till Volvo-återförsäljare som visat reklamfilmen.

Kampanjen, som fått rejäl draghjälp av de stora medierna, sågas dock av DI:s bilkrönikör Håkan Matson. Han skriver att man kan ana en desperation hos Volvo och att varumärkesförflyttningen till ”fräna” killar ligger långt från Volvos kärnvärde. Han menar även att produkten – en sju år gammal modell – kräver en jättesatsning för att försöka få upp försäljningssiffrorna.

DN startar 150-årsjubileet
I dag drag Dagens Nyheter igång sitt 150-årsjubileum. Bland annat släpper tidningen forne DN-medarbetarn August Strindbergs "Röda rummet" som e-bok.

Schlingmann köper in sig hos Assefa

M:s förre kommunikationschef Per Schlingmann köper in sig i Lili Assefas bolag Assefa Kommunikation. Han köper 10 procent och får en plats i styrelsen, skriver DI.

Expressen-fotograf skadad i Kiev

Expressens utsände fotograf i Kiev, Christoffer Hjalmarsson, skadades, troligtvis av en gummikula från polisen. Han träffades i knävecket, men det hela var av lindrig art. Hittills har det kommit ett 40-tal rapporter om enstaka våld mot journalister och vandalisering av deras utrustning, främst orsakat av poliser,

Morberg plockar ut 12 miljoner

Mångsysslaren Per Morberg gjorde en rekordvinst förra året. Nu tar han ut 12,2 miljoner kronor i en aktieutdelning, skriver Aftonbladet.

Patrik Sjöberg klar för Let's dance

Höjdhoppslegendaren Patrik Sjöberg är klar för TV4-succén Let's dance, skriver Aftonbladet. Nionde säsongen startar den 28 februari, skriver båda kvällstidningarna.

Tufft för Googles Gmail efter haveriet

Adam Erlandsson
SvD Näringsliv analyserar vad Googles gmail-haveri innebär.



Dela sidan: