Dela sidan:

Igår skrev Po Tidholm en debattartikel i Aftonbladet där han anklagade Jan Gradvall för att ha sålt sin journalistiska heder till Volvo när han gjorde sin Zlatan-intervju för DI Weekend.

"Den roll han kliver in i när han för Dagens Industris weekendbilaga bevakar produktionen av Volvos reklamfilm är copywriterns", skriver Po Tidholm.

Idag försvarar sig Jan Gradvall i Expressen.

"Jag är väldigt stolt över mitt Zlatanreportage och kommer att fortsätta skriva om den nya medievärlden" skriver han.

Han menar också att kopplingen till Volvo var problematisk men att han varit väldigt öppen med att berätta storyn bakom. Gradvall var också noga med att berätta om att Forsman & Bodenfors var inblandade.

Han antyder också att det finns något hycklande bakom kritiken.

"När min artikel publicerades i DI Weekend i fredags återberättades min historia i princip i samtliga svenska dagstidningar, inklusive Aftonbladet. Men två dagar senare skriver Po Tidholm på samma tidnings kultursida att jag genom att skriva om en reklamfilm för Volvo sålt min trovärdighet" skriver Jan Gradvall.

 



Dela sidan: