Dela sidan:

Nöjesguidens chefredaktör Amat Levin menar att det finns många fördelar. Dels har pappret en högre vithetsgrad och släpper inte ifrån sig trycksvärta på samma sätt som tidigare, dels blir bilderna mer klara och färgstarka.

– Men den största förändringen stavas hållbarhet, säger Amat Levin, chefredaktör på Nöjesguiden i en kommentar.

Han vill att produkten ska leva i veckor och inte i dagar och menar att det nya pappret inte tar lika mycket stryk där det ligger.  Magasinet blir också lättare att med sig.

Nöjesguiden startade 1982 och ges idag ut i storstadsregionerna,
Tidningen har en räckvidd på drygt 500 000 i målgruppen 20-35 år.

Amat Levin hävdar att det är en få tidskrifter som visar en uppgång när det gäller den fysiska produkten.

– Magasinet är vårt DNA och att vi gör den här förändringen ser vi som ett bevis på att det tryckta ordet inte är dött, säger han i en kommentar.

Faje Gani är vd och delägare på Nöjesguiden.
– Jag är helt säker på att annonsförsäljningen kommer att bli ännu starkare nu, säger han.

Det första numret kommer ut den 31 januari.



Dela sidan: