Dela sidan:

I sociala medier har det spekulerats vad Spring140131 är för något. Flera kända namn, som Noomi Rapace, Veronica Maggio, Henrik Larsson, Pelle Almqvist och Joel Kinnaman är med i reklamfilmerna.

Teorierna har varit många – sportkedja? En vårkollektion? Eller ett nytt lopp?

Svaret stavas Jason "Timbuktu" Diakité, enligt uppgifter till Resumé.

Enligt uppgifterna har artisten och hans skivbolag har lagt upp en ambitiös strategi för singelsläppet av ”Spring” den 31 januari. De gåtfulla filmerna har lagts upp på kampanjsajten, Youtube och spridits på nätet. På P3 Guld nyligen fanns även Spring140131-skyltar.

Låten är inspelad i Sundsvall hos producenten Patrik Collén som även har producerat låten.

Timbuktus skivbolag är Warner-ägda Parlophone.

Är kampanjen kopplad till Timbuktu?

– Jag har inte sett den kampanjen, jag vet inte vad det är, säger Magnus Källskog på Parlophone.

Men Timbuktu är på gång med en skiva, va?

– Ja, men den kommer senare i vår.

Timbuktus manager Björn Barnekow hävdar att Resumés uppgifter är felaktiga.



Dela sidan: