Dela sidan:

Adam Kerj och Dentsu-ägda byrån 360i jobbar för högtryck under Super Bowl-finalen i natt svensk tid. Allt sker live från en studio i Los Angeles, i realtid. Medan reklamfilmen för Toyota-modellen Highlander rullar kommer tittarna att kunna interagera med mupparna genom att twittra @Toyota med hashtagen #noroomforboring.

– Vi har även förberett en massa responsive content som vi kommer aktivera innan, under, efter matchen, säger Adam Kerj till Resumé.

Den klassika svenska kocken i Mupparna uttalar för övrigt Super Bowl ”Sferndy Boom”.

I fjol gjorde Adam Kerj och 360i Super Bowl-succé för kunden Oreo. Under det plöstliga strömavbrottet jobbade byrån extremt snabbfotat och tog på elva minuter fram en stilren annons med copytexten: "You can still dunk in the dark". Kexvarumärket hade då omkring 31,5 miljoner fans på Facebook, annonsen fick blixtsnabbt 12 000 retweets på Twitter.

Senare under fjolåret utsågs 360i till "Digital Agency of the Year" av amerikanska branschtidningen AdWeek.



Dela sidan: