Dela sidan:

Under oktober förra året anordnades en tävling bland Forsbergs avgångselever. Priset var att få en annons publicerad i SAS egna magasin Scanorama nu i vår.

Annonsen skulle handla om SAS Eurobonus. Josefine Nytomt, som varit projektledare för den vinnande annonsen, berättar att gruppen på ett konkret sätt ville visa vad bonussystemet handlar om – att saker man köper till slut kan betala en resa.

– Den vinnande annonsen omfamnar kundnyttan på ett lekfullt och bra vis samtidigt som den skapar intresse och är högst relevant. Annonsen kommer även publiceras i vår kommande kommunikation ut mot samtliga marknader och få synlighet på alla våra flygningar, säger Johan Åhlén, marknadsansvarig på SAS i ett pressmeddelande.

Gruppen vann tävlingen i konkurrens med nio andra bidrag från Forsbergs. Efter några veckors arbete presenterades alla annonser för Johan Åhlén och Stefan Hadelius, strategi- och marknadschef på SAS.

– Det är kul att SAS kan vara lite nytänkande här och använda sig av oss studenter för idéer. Det här visar hur bra ett samarbete faktiskt kan bli, säger Josefine Nytomt.

Förutom Josefine Nytomt ingår fyra studenter till i gruppen: Cecilia Schröder, och Joakim Friberg som jobbat med design, Markus Mannberg, Copywriter och Malin Nerby, foto (Fotoskolan, Stockholm).

– Det var kul att vara med i hela processen från tanke till pitch till skapande och publicering, säger Josefine Nytomt.

Det är sista terminen för gruppen som läser grafisk design och reklam. Och Josefine Nytomt vet vad hon vill syssla med i framtiden.

– Jag vill jobba med AD och tycker att projektledning är kul. Vi är glada över att vi fått den här chansen att prova något på riktigt. Tidigare har vi bara gjort saker för oss själva.



Dela sidan: