Dela sidan:

Det är femte gången i ordningen som Differ genomför undersökningen där 1000 personer medverkat.

SJ fick det högsta betyget av de 86 varumärken man kunnat rösta på. Änglamark stod som segrare i den andra kategorin, där respondenterna helt fritt fått ange vilket varumärke de anser vara det grönaste på den svenska marknaden.

– För att ta en position som hållbart varumärke krävs ett konsekvent och långsiktigt arbete där miljö- och hållbarhetsperspektivet är en helt naturlig del av företagets kärnverksamhet. Både Coop/Änglamark och SJ har länge arbetat aktivt med dessa frågor. Undersökningens resultat visar att detta når fram till allmänheten, säger Ulrika Burling, vd på Differ.

Målet med undersökningen är att följa svenska konsumenters syn på miljö- och hållbarhetsarbete bland företag i åtta utvalda branscher. I år har dagligvaror, mode, bilar, el, transport, resor, snabbmat och apotek funnits med.

Både SJ och Änglamark har prisats tidigare år.  



Dela sidan: