Dela sidan:

Det var dåvarande ägarna Nestlé med sitt huvudkontor i Danmark som ville ha en dansk reklambyrå.

Hemglass har fått nya ägare i form av distributionsjätten Varsego Sverige och nu väljer glassjätten att återvända till sin gamla byrå.

– Vi var väldigt nöjda med vårt tidigare samarbete, så när vi nu kan välja en svensk byrå var steget till Volt inte långt, säger Ylva Lindblom, marknadskoordinator på Hemglass i en kommentar.

Hemglass har 270 bilar som kör till över 150 000 försäljningsställen, vilket innebär cirka 15 000 stopp per kväll.

Hemglass går även att beställa via hemsidan.

Volt har redan dragit igång det löpande arbetet för Hemglass och man har mycket i pipen för vår och sommar.

– Det är ett otroligt omtyckt varumärke som väcker mycket nostalgi. Nu blir det vår uppgift att se till att även nästa generation upptäcker Hemglassbilarna ,säger Louise Wallgren, operativ projektledare på Volt.

Ansvariga hos Hemglass:
Ylva Lindblom, Marknadskoordinator
Emelie Hönig, Marknadskoordinator
Mikael Sahlsten, Affärschef på Hemglass
Arbetsgrupp på Volt:
Åsa Stjärnquist, Original
Petter Nylind, Copy
Karl Andersson, AD
Louise Wallgren, Operativ Projektledare
Magnus Tengzelius, Strateg



Dela sidan: