Dela sidan:

Fortum som varit en av Garbergs nyckelkunder i flera år har efter en pitch i stället valt TBWA.

TBWA Stockholm och TBWA Helsingfors har satt samman en central arbetsgrupp för Fortum-uppdraget. Gruppen består av Robert Schelin som client service director, Marco Mäkinen som strategy director, Håkan Engler som creative director, Sami Viitamäki som digital director and Alison Bonner som planning & coordination director.

– Samarbetet med TBWA ökar vår förmåga att hantera Fortums varumärke över alla våra marknader. De har en dokumenterad kunskap om Östersjöregionen, och den behöver vi för att bygga varumärket och stödja affären i respektive land, säger Fortums chef för varumärke och kundkommunikation, Aki Koskinen, i en kommentar.

Den lokala arbetsgruppen på TBWA Stockholm kommer att bestå av: Carl Dalin, art director. Kalle Håkansson, copywriter, Stina Grundsell, produktionsledare, Kalle Widgren, kreativ chef och Robert Schelin.

– Vi ser verkligen fram emot att hjälpa Fortum stärka sin position ytterligare framåt. Inte minst i takt med att energi går från att vara av relativt lågt intresse till att bli något som människor aktivt kan och bör engagera sig i, säger Robert Schelin, i en kommentar.



Dela sidan: