Dela sidan:

– Inom loppet av den korta tid som vi har lärt känna organisationen och människorna så har vi blivit imponerade över innovationskraften och ambitionsnivån som ligger till grund för vårt samarbete, säger SMFB-chefen Christian Steen i en kommentar.

Han menar att Statoil har moderna och genomtänka idéer om hur man ska jobba med marknadsföring på ett effektivt sätt.

– Flera internationella varunmärken jobbar redan  på det här viset eftersom det i dag finns digitala möjligheter som i högre grad än tidigare kompenserar för fullservicebyråer på lokal nivå, säger Christan Steen i en kommentar.

SMFB samarbetar med den taktiska produktionsbyrån F&B Factory i Oslo sedan förra året.

– Vi har till exempel ett mycket tätt samarbete när gäller uppdrag för IKEA och våra internationella uppgifter för Geo. Detta är därför egentligen ingen samarbetspartner, utan vi jobbar mycket tätare än så, säger Christian Steen i en kommentar.

Han uppger också att en ny avdelning i Oslo har skapat ökad kapacitet, vilket gör att man kan ta på sig stora uppdrag för kunder med ett taktisk behov.

F&B Factory består i dag av 80 personer fördelat på tre kontor.

Byrån hanterar åskilliga taktiska produktioner tvärs över olika marknader för kunder som Volvo, Tele2, Apotketet och Verisure..

Stine Langhaug, med erfarenhet från Schjærven Reklamebyrå och kunder som XXL och Elkjøp blir ansvarig för Statoil-kontot.

McCann hade tidigare Statoil-kontot.



Dela sidan: