Dela sidan:

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalde drygt 260 miljarder kronor till 2 miljoner pensionärer under 2012.

Byrån har genomfört en upphandling där uppdraget handlar om strategisk kommunikation, konceptutveckling, reklamkampanjer, produktion och event.

Kärnhuset tar nu en jordskredsseger och kammade hem 72,45 poäng, där tvåan Citat fick 53,81 poäng och trean Åkestam Holst 42,52 poäng. Allt enligt Utvärderingsrapporten.

– Det är en väldigt spännande utmaning, eftersom pension är en så viktig fråga för så många – samtidigt som den är så lågt engagerande. I det glappet tror jag att kommunikation har en central roll, säger Johan Henriksson, som blir kundansvarig för Pensionsmyndigheten på Kärnhuset i en kommentar.

Han, Marcus Tägström och Jonas Järnfeldt startade Kärnhuset år 2004.

Byrån har idag kunder som Stockholms Universitet, Pernod Ricard och Stockholmståg.

Följande tretton bolag lämnade in anbud:
ANR BBDO Reklambyrå
Blomquist Annonsbyrå
Gullers Grupp
MRM Stockholm
Kärnhuset
Individkommunikation i Stockholm
Hillmarketing
Åkestam.Holst Intressenter
Citat
Futurniture
TBWA Stockholm
Isobar Sweden
Prime Public Relations i Sverige



Dela sidan: