Dela sidan:

Martina Haag springer på gastronomen och näringslivshistorikern Edward Blom vid kassalinjen i en Coop-butik.

Ganska snart visar det sig att hon och Edward har minst sagt olika uppfattningar om vad ”Vår Ruset egentligen går ut på.

– Man blir helt däckad efter, säger Martina Haag

Edward Blom svarar:
– Det där känner jag verkligen igen, skulle man kunna få haka på eller.

Coop är huvudsponsor för Vårruset som sker på 17 platser i Sverige och har cirka 130 000 deltagare – det första loppet inleds i Malmö den 5 maj och Vår Ruset avslutas i Östersund den 9 juni. Coops avtal löper under tre år.

F&B ligger bakom kampanjen.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Produktionsbolag: FLX
Uppdragsgivare: Kristin Spjuth Arnell, Bodil Jönsson-Lindgren, Thomas Areskoug /Coop
Arbetsgrupp: Felix Herngren och Bill Schumacher Falck regi, Johan Eghammer och Johanna Hofman-Bang ad, Johan Holmström och Ulrika Karlberg copy, Anders Härneman projektledare, Patrik Danroth produktionsledare, Eva Båge och Cornelia Opitz producent
Övriga: Axel Söderlund formgivare, Åsa Hammar byråproducent, Viktor Davidson D.O.P.
Postproduktion: Ossianka New Post Production
Mediebyrå: OMD



Dela sidan: