Dela sidan:

Produktionsbolaget B-Reel har tillsammans med Hasan & Partners producerat en kampanj för finska Helsingin Sanomat, Nordens mest köpta morgontidning. Kampanjen inleds med kortfilmen "One story, all the angles" och har redan uppmärksammats internationellt.

Filmen som regisserats av Johan Perjus utspelar sig under ett barns födsel och belyser Helsingin Sanomats starka journalistik och breda nyhetsförmedling. Perjus använder en Caravaggio-liknande stil med informativ grafik och avancerad ljussättning till en frusen bild för att skapa en laddad atmosfär.

Amerikanska Ads Of The World och Agency Spy har uppmärksammat filmen som kompletteras med två integrerade format. 

Arbetsgrupp:
Klient: Helsingin Sanomat
Byrå: Hasan & Partners
Creative Director: Eka Ruola, David Godycki
Art Director: Ossi Honkanen, David Godycki
Copywriter: Mick Scheinin, Eka Ruola
Head of Integrated Production: Tämer Mohsen
Account Manager: Johanna Leppänen
AD-Assistant: Elmeri Terho
Account Director: Suvituuli Tuukkanen, Panu Nordlund
Strateg: Milla Kokko
Produktion: B-Reel
Regissör: Johan Perjus 



Dela sidan: