Dela sidan:

Den som blivit utvald har fått en trälåda hemskickad. Vid en första anblick innehåller lådorna frukter, men de går att spela på. Inte förrän rätt melodi spelats får man smaka på den nya drycken Loka Crush.

– Vi har tänkt på det magiska och mystiska som är förknippat med Bergslagen och Loka Brunn. I den här kampanjen ville vi göra något ovanligt av traditionella smaker som citron, päron och hallon. Då kom vi på den här idén, säger Per Olholt, projektledare på TBWA.

Lådorna har skickats till en mix av utvalda bloggare för att nå både en yngre och äldre målgrupp. De skickades ut i förra veckan till bland andra Feber, Tjock, Nöjesguiden och Annica Englund.

– Det här var första steget i att få lite snack kring produkterna, säger Per Olholt.

Eftersom dryckerna innehåller fruktkött blir det en ny produktkategori för Loka. Marknadsföringsinsatsen pågår därför under en längre tid och blir en mix av traditionell tv- och utomhusreklam blandat med digitala insatser, events och sampling.

De som jobbat med kampanjen är Stefan Santos och Maria Frankendal på Spendrups och Per Olholt, André Persson, Christian Styffe, Håkan EnglerYlva Windolf, Martin Baude, Ingrid Wallmark och Tobias Bergenwall på TBWA.



Dela sidan: