Dela sidan:

DI Play rapporterar att besparingar står för hälften av vinsten på två miljarder kronor för helåret 2013.

En annan viktig förklaring är framgångar på den kinesiska marknaden, där man har åstadkommit en 45-procentig tillväxt och bland annat skapat en specialanpassad modell som har mer plats för benen, enligt Volvo Personvagnars vd Håkan Samuelsson.

En ytterligare framgångsfaktor stavas Zlatan Ibrahimovic och ”Made by Sweden”-kampanjen signerad Forsman & Bodenfors

– Vi har haft en förbättring av försäljningen för V70 och XC70. Så vi är väldigt nöjda med kampanjen och samarbetet med Zlatan, säger Håkan Samuelsson till DI Play.

Försäljningen av V70 och XC70 har ökat med 50 procent.

På frågan om Volvo planerar fler kampanjer blir svaret.
– Det fungerade fint så vi är positiva till att tänka oss ett ytterligare samarbete i framtiden, säger Håkan Samuelsson till DI Play.



Dela sidan: