Under vecka 14 går Hemnet ut i en reklamkampanj, signerad Abby Norm, som kommer att synas över hela landet. Syftet med reklamen är att på ett emotionellt och humoristiskt sätt visa på att alla som köper och säljer bostad kollar Hemnet.

Budskapet för reklamen är "jag kan sluta när jag vill".

– Hemnets tjänst har blivit en naturlig del av mångas vardag och att kolla Hemnet är så populärt att begreppet Hemnet-beroende har uppstått. Att Hemnet blivit ett så tydligt samtidsfenomen skapar spännande möjligheter för kommunikationen, säger Andreas Morne vd på Abby Norm.

Reklamkampanjen, som är rikstäckande, kommer att exponeras på 4000 utomhusytor. Den kommer också att stöttas upp digitalt med 13 miljoner exponering via bland annat dn.se, gp.se, sydsvenskan.se och ytterligare 18 lokala morgontidningars sajter.

I Stockholm går kampanjen även i tunnelbanan på digitala skärmar.

Bilderna för kampanjen är tagna av Alexander Crispin, en av Sveriges mest framstående fotografer.