Dela sidan:

Genom att använda begreppet "skadeglädje" på ett nytt sätt hoppas Länsförsäkringar väcka uppmärksamhet. Enligt dem själva är deras villaförsäkringskunder som råkat ut för något de allra nöjdaste kunderna.

– Ordet "skadeglädje" tillsammans med nöjda, glädjestrålande personer skapar en spännande konflikt. Relevansen gör förhoppningsvis att människor minns budskapet med ett leende på läpparna, säger Lotta Cabrera Persson, projektledare på Mecka, i ett pressmeddelande.

Kampanjen syns i Älvsborg, Halland och Göteborg och mediemixen består av trafikreklam, banners, mobilannonsering, Facebook, dagspress och en kampanjsida.

De som jobbat med kampanjen är bland andra Kristian Sahlberg, ad, Lasse Kampe, copywriter, Mats Alfredsson, strategisk projektledare, Lotta Cabrera Persson, projektledare, Andreas Norén, original, Emil Dorbell, webbutvecklare, Tobias Davidov och Emil Dorbell, film samt Aorta, foto.



Dela sidan: