Dela sidan:

Forsman & Bodenfors sopade banan med de stora reklambyrånätverken.

Storslam är närmast ett understatement.

I den 93:e upplagan av den anrika reklamtävlingen Art Directors Club blev Forsman & Bodenfors den första byrån sedan 2011 som kammade hem prestigepriset "svarta kuben" – Black Cube. De senaste åren har juryn inte funnit någon byrå värdig den utmärkelsen – men nu gick det alltså till den svenska reklambranschens stolthet, Forsman & Bodenfors.

F&B vann sju guld och totalt 15 awards, och blev historisk genom att som första byrån någonsin bli årets interaktiva byrå och årets reklambyrå.
Produktionsbolaget Folke Film, som jobbat ihop med F&B och Volvo Trucks, utsågs till årets produktionsbolag.

Erik Sollenberg, vd för F&B, är av förklarliga skäl oerhört stolt.

– Det är jättehärligt. ”Lilla” Forsman & Bodenfors får finare och fler utmärkselser än de stora reklambyrånätverken i världen. Det är en bekräftelse på hur nyskapande Volvo Trucks ”Live Test Series” har varit. Det här firar vi med en fin frukost i dag.

– Att vinna ”svarta kuben", som inte delats ut sedan 2011, är oerhört stort.  Det här är en stor och anrik tävling och vi är fantastiskt glada över det här, säger Erik Sollenberg till Resumé.

Som om det inte vore nog fick Volvo Trucks utmärkelsen "Client of the Year".



Dela sidan: