Dela sidan:

I samband med höstens utställning på Nordiska museet tog Stockholm Design Lab fram en ambitiös identitet med ränder som bärande element. Syftet var att ge museet en ny karaktär och ett koncept som skapar kontrast till den anrika miljön.

– Vi gör några enstaka sådana här kulturprojekt om året och då vill vi göra dem med hög ambitionsnivåOch att utföra en relativt enkel idé fullt ut med hög kvalitet ger effekt, sade SDL:s cd Björn Kusoffsky till Resumé i samband med att bidrag vann i Månadens kampanj.

Identiteten syntes både i och kring själva museet samt i den externa kommunikationen och den speciellt framtagna boken om utställningen.

Silveräggen i Design går till Garbergs_project och Wahlström & Wifstrand (Tio lektioner i matlagning), Happy F&B och Göteborgstryckeriet (Chameleon Cabin), Great Works (Our/Vodka) och JoAnn Tan Studio med Hermès/DSE.



Dela sidan: