Dela sidan:

Tove Eriksen Hillblom har haft en tongivande roll på DDB och jobbat med kunder som alltifrån Telia och McDonalds till Kungliga Operan.

– Jag har väl nästan växt upp på DDB. Det finns en massa duktiga människor här så det har varit en utvecklande och spännande tid. Jag fick också ansvar från dag ett, säger Tove Eriksen Hillblom.

Hon hade tidigare jobbat på King under ett år och kom dessförinnan direkt från Berghs.

Hon är idag 29 år.
– Fem år är en lång tid och särskilt för någon i min ålder. Det känns som att det är dags att prova nya saker, säger Tove Eriksen Hillblom.

Hon berättar att TBWA kom med ett erbjudande till henne om att bli senior copywriter på byrån.

– Det känns som en spännande och kul byrå där det händer grejer. Jag blev riktigt imponerad av dem på Guldägget förra året, säger Tove Eriksen Hillblom.

Hon tycker att hennes främsta styrkor består av att hon är konceptuellt stark och kan hitta den stora tanken i saker och ting.

Tove Eriksen Hillblom tycker också att det är väldigt kul att jobba med strategier och idéer och anser också att hon är bra på att skriva – hon har vunnit Guldäggets specialpris för copywriter – Guldskriften.

Hon är inte bara stolt över det, utan också att ha varit en bidragande del till DDB-kulturen.

Vad utmärker DDB:s kultur?
– Det bästa med DDB är att det finns en enormt stark laganda inom arbetsgrupperna, som har gjort det jäkligt kul att jobba ihop även när det varit kämpigt. Det är jag glad över att ha fått vara en del av och bidragit till, säger Tove Eriksen Hillblom.

DDB är en stor byrå med cirka 160 anställda och hon hoppas kunna få en ännu mer framträdande roll hos TBWA som är en mindre byrå – hon blir dock inte delägare ännu.

– Jag får chansen att påverka lite mer, säger Tove Eriksen Hillblom.



Dela sidan: