Dela sidan:

Det har avslöjats tidigare – för DN bekräftar nu Volvo Personbilar det nya samarbetet med Robyn som en fortsättning av den hyllade #madebysweden-kampanjen med Zlatan Ibrahimovic, gjord av Forsman & Bodenfors.

– Nu skriver vi nästa kapitel av "Made by Sweden" tillsammans med vår svenska superstjärna Robyn. I fokus står Volvo Cars största miljösatsning någonsin som innebär att vi har 33 miljöbilar på den svenska marknaden från och med 2015 års modeller, säger Anders Gustafsson, vd Volvo Personbilar Sverige, till DN.

I DN:s magasin Lördag kommer reportern Hanna Fahl denna vecka att ha en lång intervju med Robyn, där hon bland annat får frågan varför hon valt att ställa upp i reklamfilmen.

– Det är en bra fråga. Jag gillar Volvo. Jag gillar vad de står för. Att det är ett svenskt företag som till exempel uppfann trepunktsbältet men inte registrerade patentet eftersom de visste att det skulle leda till att färre människor använde ett bättre säkerhetsbälte. Sådana grejer. Det här är reklam för en miljösatsning som är ganska bred, och efter att ha gjort en massa research har jag förstått att det verkligen kan göra skillnad, säger Robyn till DN.

Filmen med Robyn regisseras av hennes fästman Max Vitali. Premiären äger rum den 2 maj.



Dela sidan: