Dela sidan:

Epic Split och Volvo Trucks Live test-series vinner allt.

Forsman & Bodenfors har tagit storslam i (bland annat) Art Directors Club, Guldägget och New York Festivals. Sannolikheten är stor att det blir nya stortriumfer i One Show och i Cannes Lions.

Andra svenska byråers framgångar hamnar i skuggan. Att exempelvis Åkestam Holst och gjorde sitt bästa resultat någonsin i NY Festivals med en Grand Prix, ett guld, fyra silver och ett brons är inte mycket att komma med jämfört med F&B:s tre Grand Prix, sex guld, sex silver och fyra brons samt ”Best in Show samt utmärkelsen ”Brand of the Year” till kunden Volvo Trucks.

– Nu när Epic Split gör sitt segertåg över världen sätts på sitt sätt en ny standard. Vilket annat år som helst hade en Grand Prix, ett guld, fyra silver och ett brons till en svensk byrå varit ett sensationellt bra resultat. Vi kan ju bara jämföra oss med våra egna tidigare resultat och då är det här det starkaste i New York Festival vi gjort någonsin. Om vi sätter på oss den nationalistiska hatten en sekund så visar väl det här att det svenska digitala undret fortsätter att mullra och rulla, säger Göran Åkestam.

Trots andraplatsen i svensktoppen i NY Festivals är han mycket nöjd med utdelningen för sin byrå.

– Ett fantastiskt resultat för byrån som vi förstås är väldigt stolta över. Extra kul förstås att det gick så bra även för And Co, vår systerbyrå i Danmark som fick bland annat vann Grand Prix i Film. En superstart för vårt lilla mikronätverk (The North Alliance) efter bara ett kvartal, säger Göran Åkestam.



Dela sidan: